آسمان دارابکلا

آسمان دارابکلا

آسمان دارابکلا
آسمان دارابکلا

آسمان دارابکلا

آسمان دارابکلا

متنی از جناب آقای سیدعلی اصغر شفیعی دارابی

متنی از جناب آقای سیدعلی اصغر شفیعی دارابی

سلام آقا صفرقلی زاده[علیک السلام ، مخ لصتم] مردهمه جانبه نگروانقلابی رابرستون اسمیت درباره دین برعملکردهاتاکیدمی ورزدتاباورداشت.

برای شناخت دین؛ نخست بایدشیوه های عملکردمردم راتحلیل کردونه باورداشت هایشان را.

به همین دلیل است که باورداشت هاغالبا مبهم ،ناسازگارومتناقض هستند،آدمیان به مناسک ومراسم بیش ترتوجه دارندتاآموزه های دینی ...

به نظراو، بخش اعظم دین قضیه گزینش فردی ارتباطی ندارد،بلکه دین درذهن اعضای جامعه القاشده وازآنهاخواسته می شودتاآن راپاس بدارند.

دین ، بخشی ازهمان چیزی است که دورکیم بعدازاسمیت آن رابازنمودهای جمعی جامعه نامید.تاکیدرابسون اسمیت براین جنبه ازدین ،بانظرهایش درباره پیوندنزدیک میان دین وتبعیت سیاسی ارتباط دارد،یک قضیه گروهی و اجتماعی است واساسا ماهیتی سیاسی دارد.

اسمیت ادعاداردکه دین دوکارکرددارد:

یکی تنظیم کننده ودیگری برانگیزاننده                        

برای اینکه کارشناس مبانی دین ورویکردش نیستم مرجع دین بنده روحانیت است باگرایش اجتماعی به دین به لحاظ مفهومی نوشتارفوق است ، اگررویکردش رابه جامعه خودم بسط دهم نقش راهبری مبانی دینی بعهده روحانیت بوده است .

شما هم بهترازمن به رسالت روحانیت واقفید اما اصولا نواندیشی دینی راروحانیت برنمی تابند!

جمله ناقصی است وحکم اولیه نیست ،رویکردنیت نویسنده سلبی است ،یک نظریه مطالعه شده نیست،ناشی ازقصورذهنی نویسنده است.

درمسیرمدرنیته نمودن ساختار حکومت در ایران و...حضور روحانیت نقش ابداع وراهبری بوده است مانندنهضت مشروطه وانقلاب اسلامی که منجر به دمکراسی دینی شده است ،اصل جابجایی درقدرت تافلرشکل گرفت که برای قرون بیست و بیست یکم نشانه تعالی یک کشوراست...

بنابراین معتقدم روحانیت شیعه در قالب مقتضیات زمان چه دراندیشه پردازی و مبانی دینی چه رویکرد،اهل نو،شدن است .

امانوشتارمسئولانه جناب دکتر شفیعی که ارادت ویژه ای به ایشان دارم ،نگارش چند نکته را ضروری می دانم ...

1_ ارائه نظریه های خاص مانند نوشته موردنظرنبایدایجادترس ووحشت کند!

2_  درنوشتارهابیان نقدتحریریه به لحاظ علمی ومنطق جایگزین انتظارات شود،کارکردبیشتری دارد!

3_ نوشته ها که نقش اندیشه نویسندگان خداپرست رامتجلی میکندقضاوت فردنبایدصدرپاسخ باشه برای اینکه ملکیان مرد دیندارخاص ومتفکردارای سبک واهل اخلاق می باشه سزاوارنیست که قضاوت برشخصیت ووجودش جایی برای دفاع از خویش نگذاریم.

4_ انتظارات من واقشارازروحانیت امروزبدلیل اینکه بزرگ رهنمادین ماوازباورواعتقادمعنوی و اجتماعی هستند،علمی واخلاقی است وبهره مندی از دانش شان ...

5_ آقای صفرقلی زاده بی تردیدویقینی ازمردان نیکووازقاطبه فرهیختگان هستند

توانایی وظرفیت طرح بحث رادارندوهیچ خللی درباوردینی اش واردنمی شود

نظرات 2 + ارسال نظر
خواننده پنج‌شنبه 18 آذر 1395 ساعت 19:27

آقای شفعیی مختصر نگاشت و رفت معرفت اجتماعی دو صورت شکل میپذیرد
القایی و ادراکی مقوله دین القایی و جزمی است مثل نژاد رنگ محل تولد و...
نوع دیگر معرفت ادراکی ناشی از اموزش دوستان کتاب دانشگاه دوستان این نوع
معرفت طی گذر زمان حاصل میشود برای همین ادمها عوض میشوند چون ادراکی که از محیط دارند و انچه که قبلا القایی داشتند فرق میکند دوستان مدعی باید مواظب کردار خویش باشند

niiil jooon پنج‌شنبه 18 آذر 1395 ساعت 17:14 http://behtarin.ga/

آدم ها دنبال خوشبختی می گردند اما خوشبختی پیدا کردنی نیست ساختنی است... سعادت و خوشبختی رو براتون آرزومندم... خوشحال میشم به منم سر بزنین نیومدین هم اشکال نداره بازم ممنون موفق باشی
96518

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.